Bemutatkozás

Az intézményünk egy önálló óvodai egység, amely a székhelyen kívül rendelkezik egy telephellyel. Óvodánk 150 gyermek befogadására alkalmas. Mindkét épületben osztatlan vegyes csoportban folyik a munka, ahol minden csoportban megtalálható mindhárom korosztály.

Az óvodában 11 óvodapedagógus dolgozik, ebből 1 fő függetlenített vezető. Az óvodapedagógusok munkáját 5 dajka és 1 pedagógiai asszisztens segíti.
 Épületeink területileg optimális elhelyezkedésűek, a község két különböző kevésbé forgalmas pontján. A természet adta szép környezet, a víz, a fák, a bokrok, a virágok, madarak és állatok közelsége, valamint az óvodákhoz tartozó tágas udvar, füves, fás bokros részeivel kínálja a lehetőséget, hogy a gyermekeket ráneveljük a természet csodáinak felfedezésére, védelmére és megbecsülésére. Óvodai programunkban kiemelt szerepe van a környezeti nevelésnek, áthatja óvodai nevelésünk egészét, jelen van a tevékenységi formák mindegyikében.
Fontos cél, hogy a gyermekek szeressék és óvják közvetlen környezetüket. Fokozatosan alakuljon ki a gyermekekben a megfelelő pozitív természetszemlélet a környezetvédelem keretén belül.
Az óvodában a gyerekek számára olyan élményeket, tevékenységeket próbálunk biztosítani, melyek segítségével megtapasztalják, megismerik és megszeretik a természetet. A tapasztalatszerzés lehetőségeit főként természetes környezetben valósítjuk meg. 



Óvodapedagógusaink többsége öcsödi származású, szeretik és ragaszkodnak ehhez a vidékhez. Ezt a szeretetet próbálják a gyermekeknek átadni, egy gyermekközpontú szeretetteljes, családias légkörben, amelyben a gyermekeket a befogadó nevelés keretein belül, egyéni képességeik szerinti ütemben fejlesztik.
Munkánk során nagy gondot fordítunk a hátrányos-, és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek felzárkóztatására, fontosnak tartjuk a családdal való együttműködő kapcsolat kialakítását, hangsúlyozzuk a gyermekek, testi-lelki gondozását, az érzelmi biztonság megteremtését és a szocializáció minél teljesebb kibontakoztatását a családi neveléssel együtt. Nevelői képességfejlesztési munkánk során mindent megteszünk annak érdekében, hogy gyermekeink testileg, lelkileg, szellemileg is éretten alkalmassá váljanak az iskolai életre. Programunk a gyermekek alap tevékenységére, a játékra, a mozgásra, a környezet tevékeny megismerésére, a kommunikációra, a mesére, a művészeti élménynyújtásra, az etnikai kisebbség és a szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatására épül.
Rostás Sándorné
Óvodavezető